Säsongen drar igång på riktigt nu

Åkte hem från husvagnen runt 10.45 imorse och åkte ut till Safir runt 15, började med att trimma honom och han var fin. Red på babypelhamet som jag även ska prova hoppa på imorgon, när han blir sådär galet pigg och stark som han alltid blir på tävling så är det bättre att jag har ett litte skarpare bett på han så vi slipper dragkamp, blir som ingen rytm i det hela då. Så tänkte prova pelhamet, är ju bara en LA och det värsta som kan hända är ju att det inte funkar liksom så då byter jag bara tillbaka till det vanliga tills nästa dag då han också går LA :)
 
Jag har en grundlig tanke bakom det där men pallar inte skriva ut det nu, kan ta de på videoblogg sen kanske om ni har tur haha! Sen iallafall så fick han en dusch och sen medans han torkade så smorde och packade jag allt, tror jag, höhö, måste checka så allt e med imorgon innan vi åker. Kom hem för kanske en timme sedan och nu snart ska jag packa ihop alla kläder, ridkläder och tävlingsgrejjer som ska med och sen städa rummet som ser ut som en soptipp ärligt talat... 
 
Imorgon iallafall då så ska vi åka från stallet vid 8, kommer fram runt 11 och då besiktar vi honom på engång och sen startar jag runt 14 där nån gång, beror på hur tävlingarna flyter på. Efter det så åker vi direkt till Bergsåker och fixar vid boxen och gör ordning åt honom där, sen till hotellet, checka in, ta en snabbdusch och sen vidare till Birsta för lite shopping och middag, sen runt 19.30 så ska vi ut till Safir igen och kvällsfodra samt trimma lite antingen runt skogstravbanan eller på parkeringen, de får vi se vart det är lämpligast och bäst underlag. Får se sen också om jag ska till Jenny en sväng eller inte, beror på om jag hinner och orkar, prioriterar inte det först om man säger så eftersom vi är där för att tävla och inte för att flänga runt liksom haha :)
 
Både jag och Safir är riktigt taggade iallafall, känns sjukt kul att säsongen äntligen drar igång på riktigt nu!
Safir fattar direkt efter man har duschat honom att det är tävling på g, han blir jämt helt uppspelt efter att han badat, han trippar och skuttar omkring och är lite allmänt bananas bara haha ;)
Men nu ska jag snart ta och fixa klart allt här hemma inför tävlingarna så vi hörs antingen ikväll eller imorgon om det finns uppkoppling på hotellet, men det bör de göra! /Wilma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0