Wången 14/4

Igår så åkte vi till Wången och hoppade en regional LB, framhoppningen var kass så vi hoppade inte fram någonting men som tur var fick man ta två språng inne i ridhuset innan man fick startsignal så det var väldigt schyst! Safir var väldigt taggad, som han alltid är på tävling. 
Han hoppade bra och jag är nöjd med min ridning, måste sluta försöka finrida hela tiden och istället börja mer tävlingsrida, och så fort jag har släppt de där med att bara försöka finrida så har vi inte fått några riv. Självklart ska allt fortfarande göras ordentligt men det måste in mer attityd liksom. 
Vi var felfria och gjorde en väldigt bra omhoppning, kapade en linje oordentligt och hade ett lagomt tempo osv. Jag är ju inte för att gasa runt omhoppningarna och vinna på tur, utan mer rida korta vägar och vinna på tekniska saker. Vi var felfria iallafall, jag visste ju sen resten av de här årets starter vad jag skulle ändra på och tänka på för att vara felfri så de kändes ju ganska gött o va de när jag inte gjorde de där misstagen jag kunnat gjort innan :) Känns som att jag börjar få pli på min ridning nu och att vi faktiskt är väldigt samspelta.
Vi vann även den här klassen, sen red vi inte LA då jag bara ville gå in och rätta till de jag gjort fel tidigare och sen är det inte alls bra förutsättningar för att gå in och göra en riktigt bra runda uppe på Wången då det inte finns någon riktig framridning utan man får rida fram på vägarna och framhoppningen var blöt, geggig och det var inte något fäste alls. 
 
Nu taggar vi för fullt inför årets första utomhustävling och långmeeting om tre veckor på Mora Ridklubb, men innan det så blir det en tvådagarsträning för Helena Lundbäck uppe i Laxviken samt lite mer roligheter!
Film från igår kommer strax, /Wilmsi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0