Sundsvall 31-1/4

Söndag - Nationell LA bed. A:0
Jag hade inte någon bra galopp till ettan och han var dåligt uppmärksam så frambommen på hinder ett for ner, alltid lika surt att riva ettan men väldigt klantigt av mig att inte sätta upp galoppen ordentligt, även fast han hade kunnat vart mer uppmärksam och lyft på tassarna. Sen var nummer två på båge mot läktaren och där hoppade han väldigt fint, trean stog väldigt tajt från väggen på rakt spår mot 4a+4b snett över ridhuset, efter trean skulle jag ha ridit fram honom mer eller tagit tillbaka men såklart gjorde jag inte det så vi fick ett mellanläge till a som jag trodde han skulle trampa om till med det gjorde han inte utan gick av stort så jag var inte riktigt med där, och sen kändes det verkligen som han skulle stoppa på b men höll om med bena och då bestämde han sig nog för o hoppa så det vart ett dåligt språng även ut. Saktade av till skritt och fattade ny galopp. 5an var ett räcke med vatten som han hoppade kanon, sen en ganska skarp båge ner mot trippelbarren. 7a+b stog efter läktaren och även den hoppade han super, sen båge ner på en oxer, tillbaka sväng på ett ganska smalt räcke och sist en vit oxer med murdelar tillbaka åt andra hållet igen.
 
Efter första kombinationen så var han riktigt riktigt fin, kändes verkligen som vi fightades med varann och inte mot varann som det har känts som att det blivit på tävling ibland. Red även en väldigt lugn runda så hade en dålig tid men med tanke på riven så spelar ju inte det någon roll. 
8 fel i årets första nationella LA och en väldigt fin runda förutom missförståndet i kombinationen. Film kommer!
 
På kvällen sen så trimmade jag honom lite på parkeringen på Bergsåker och han var väldigt fin, innan det så var vi även på Birsta en sväng men orkade inte shoppa så vi for till ridklubben och kollade på MsvAn. Och juste, på morgonen när vi kom fram så köpte vi även ett par vita animo ridbyxor, skönt att ha ett par ordentliga och sköna även på tävling och inte bara hemma :)
 
Måndag - Nationell LA bed. A:0/A:0
På framhoppningen precis innan jag skulle in så fick jag ett stopp på oxern eftersom det kom en och galoppera bakom precis innan han skulle hoppa av och som vissa av er kanske vet så är han mötesskygg. Han sen inte ta om oxern eftersom det var totalkaos där inne så gick in på banan lite otryggt sådär, haha..
 
Ettan och tvåan var två oxrar på en lång linje längs läktarlångsidan, han kom lite i botten på tvåan men det var bara bra så han fick bli lite uppmärksam. Trean var ett räcke som stog i mitten snett igenom, sen var första kombinationen längs andra långsidan med oxer in, två stora språng och sen räcke ut som han hoppade fint. Femman var en oxer ut från spåret på båge, sen 6an längs långsidan, kort båge till trippelbarren med tajt anridning och sen åttan var ett räcke tillbaka. Han hoppade fint och var felfri i grunden, 9an var samma hinder som tvåan, banans största oxer, som han hoppade fint. Sen en räcke-räcke kombination med ett språng imellan, till det var han nära att hoppa ett annat hinder som han sög tag i så anridningen vart litte svajjig men han var felfri genom den här kombinationen med. Elvan var en liten oxer tillbaka men jag skulle ha ridit med en bättre galopp genom svängen eller suttit tillbaka mer, istället vart han stark och jag red i och med det iväg honom lite och då kom han i botten på det och gjorde ett försök att hoppa av men fegade ur. Väldigt, väldigt klantigt av mig att jag inte vara mer uppmärksam och nogrann där.. Hoppade om det sen och då hoppade han fint och sen var tolvan samma hinder som sexan och även det hoppade han fint. 
0+4 fel i årets andra nationella LA och även här en bra runda. Onödiga ryttarmissar även i den här klassen. Filmen vart väldigt dålig eftersom ryttaren efter mig stog ivägen så vi får se om ni får nån film från den här rundan, haha.
 
Safir har hoppat väldigt fint bägge dagarna och varit nogrann men istället så kommer jag och gör ryttarmissar (gaaaah, blir less på mig själv ibland asså) men nu taggar vi om inför nästa tävling som är på lördag i Timrå där han går två regionala klasser, en LB och en LA :)
/ Wilma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0